Psie Pole się rozwija
Jeszcze do niedawna Psie Pole było kojarzone z zaniedbaną, odległą dzielnicą, wręcz peryferiami Wrocławia, na które trudno się było dostać. Obecnie, po odnowieniu ryneczku, zrealizowaniu wielu inwestycji infrastrukturalnych oraz rewitalizacji kamienic Psie Pole zmieniło swój wygląd, pojawiły się nowe drogi, a deweloperzy zaczęli w tym rejonie chętniej budować.
Źródło: fot. Milart
Psie Pole bardziej ogólnie
Psie Pole, znane z bitwy, która według kronikarzy miała miejsce w roku 1109, obejmuje wszystkie osiedla położone na prawym brzegu głównego nurtu Odry, Starej Odry i Kanału Nawigacyjnego, tzn.: Karłowice, Kleczków, Kłokoczyce, Kowale, Ligota, Lipa Piotrowska, Mirowiec, Osobowice, Pawłowice, Polanka, Polanowice, Poświętne, Psie Pole, Rędzin, Różanka, Sołtysowice, Strachocin, Swojczyce, Świniary, Widawa, Wojnów, Zakrzów i Zgorzelisko. Nazwa odnosi się zatem nie tylko do ryneczku Psiego Pola przy Krzywoustego, ale do całkiem sporego obszaru zlokalizowanego na północy i północnym wschodzie Wrocławia. Dzielnica zajmuje powierzchnię prawie 100 km² i zamieszkuje ją niecałe 100 tys. osób. Przez Psie Pole przepływa rzeka Widawa, która na dużym odcinku stanowi granicę miasta, natomiast północno-zachodni obszar dzielnicy zajmują rozległe pola irygacyjne. W tej części miasta prężnie działają fabryki i duże zakłady przemysłowe.
Co nieco o komunikacji Do niedawna poruszanie się z Psiego Pola w którąkolwiek stronę miasta było utrapieniem zarówno dla kierowców, jak i dla osób korzystających z komunikacji miejskiej. Potężna inwestycja obejmująca przebudowę ulic Krzywoustego i Kiełczowskiej, powstanie nowego ronda Lotników Polskich oraz modernizacja wielu ulic spowodowały udrożnienie ruchu, przez co wyjazd i wjazd stały się mniej uciążliwe. Oczywiście mimo że nowe arterie są szerokie, nie zlikwidowały one korków, które ciągną się, zwłaszcza w godzinach porannych, od strony Oleśnicy, powodując zator nieraz aż do Korony. Dodatkowo co jakiś czas wyłączane są z ruchu poszczególne odcinki dróg z uwagi na remonty mostów. Na szczęście jest jeszcze Autostradowa Obwodnica Wrocławia (AOW), łącząca drogę krajową nr 8 na Warszawę ze stadionem, lotniskiem, autostradą A4 i południową częścią tej trasy w kierunku Kłodzka, która przeniosła zupełnie ruch tranzytowy z ulic Jana III Sobieskiego i Krzywoustego.
Komunikacja miejska funkcjonuje dość prężnie i dowozi pasażerów zarówno z Psiego Pola, jak i okolicznych miejscowości w każdą niemal część Wrocławia, chociaż podróż nie zawsze trwa tyle czasu, ile planujemy. Wyczekiwany przez wszystkich tramwaj na Psie Pole powstanie nieprędko, bowiem urzędnicy i MPK mają inny pomysł. Założyli, że do tego osiedla przez kolejne lata będzie się jeździć koleją, ponieważ – jak tłumaczył prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz: Kolej jest szybsza i nie stoi w korkach. W związku z tym miasto wybudowało węzeł przesiadkowy przy dworcu PKP na Psim Polu składający się z parkingu dla aut działającego w systemie park&ride, pętli autobusowej oraz wiat dla rowerzystów. Mieszkańcy mogą dojechać do parkingu albo samochodem, albo autobusem i przesiąść się na pociąg, a potem przemieszczać się dalej autobusami lub tramwajami spod dworca. Wtedy rzeczywiście przejazd zajmuje maksymalnie kilkanaście minut.